Saturday, April 14, 2012

mewarna

Assalamualaikum :)

gue tak ngatuk doh.best la tengok orang kawin doh. kenapa dia dah tunang aku tak tunang lagi doh. doh. doh. doh. drama. drama. korang kan suka guna doh.doh. haaa. apasal tak guna dai.dai. apasal doh. buruk la. buruk la doh. =..=. kau lembut doh. apasal kau cakap doh doh doh. tengok aku dah terikut. pengaruh.pengaruh. bahasa jiwa bangsa. tak payah gune doh lagi ae. actuly doh tu singkatan untuk bodoh ye? aishh. tak elok cakap bodoh bodoh ni. nanti bodoh betul-betul macammana? kan doh ?? haha.

tanpa disedari aku sendiri yang banyak cakap bodoh kat entry ni  *rolling eyes*.nak cakap ape ha? adik bogsu saye dak Risya ni suka betul membuli kakak nya yang baik lagi sopan dan cute sikit ni. haa. ko npe Yin..aku dipaksa untuk mewarna .lagi sekali mewarna.dia kata dia nak dapatkan first prize so dengan jayanya dak Risya ni telah memaksa aku untuk mewarna.

Dia ingat aku ni hebat sangat ke mewarna-mewarna ni.

Risya : kakak kakak cepatlah tolong adik warna. adik dah beli banyak banyak nak suruh kakak warnakan.kakak kan tak buat apa-apa dekat rumah.
Aku : kakak tak buat apa-apa? kakak kan tengah sibuk tengok wanita hari ini ni.
Risya : eh tu mama je boleh tengok. kakak gatal ye tengok wanita hari ini .. (=..=)

dak Risya kata aku gatal tengok wanita hai ini.fine.fine.budak kecik ni memang la kan.siapa entah ajar bila tengok wanita hari ini 'gatal'.lepastu pandai pulak bagi aku kerja mewarna - mewarna ni.

Risya : kakak tolonglah adik. adik beli dua. warnakanlah.
Aku : kenapa tak beli banyak-banyak lagi. kakak memang cuti semester ni kerja mewarna je dik. 
Risya : adik dah nak beli sepuluh . tapi dah habis. (aku tak terkata apa.ko memang kan dik =..=)



Semangat adik bongsu aku ni nak bagi aku kerja. besoknya balik sekolah je terus pergi kat aku lepastu siap belikan potato chips yang pusing-pusing tu.tu memang tektik suruh aku warnakan kerja dia la tu. ikut perangai siapa ni dik main tektik kotor belanja-belanja ni.haih.

so , sebagai kakak yang baik hati aku pun dengan semangatnya tolonglah dia. skill mewarna aku dah semakin pudar. bantai je janji ada warna an.sebenarnya dak Risya ni masuk satu pertandingan.tak aci an suruh kakak warna. first prize ipad2 . tu yang sibuk dok suruh aku warnakan. dia kata kalau aku warna dia boleh dapat nombor satu.padahal dia tak tau yang aku dulu mana pernah menang pertandingan warna warna ni =..=.kihkih.
ni la dak Risya. tengok muka pun tau dalam fikiran de tu banyak taktik  =..=

penat melayan kerenah dak Risya yang tak reti nak senyap ni.besok antah apa pulak dia nak bodek aku an.kakak ni bukan mudah dibodek dik. tett. 

p/s: nak jugak tunjuk gambar hasil tangan aku mewarna . tapi dak Risya cepat-cepat masuk an dalam beg dia lepas siap dan tak bagi sesape sentuh.tak pe. besok ko tido kakak selongkar beg. haha.

p/s : tahap ignorance aku semakin berleluasa. henset aku dah kehabisan batery dari malam semalam tapi sampai sekarang tak charge charge.harap diberi hidayah besok untk charge henset sndiri. ngeee.

2 comments:

missy-eva said...

wooo kakk y baik hati haha

nurennurain said...

ehemm. ayam masak merah =00=. hihi