Wednesday, March 21, 2012

ade orang masuk meminang

 Assalamualaikum

minggu depan dah habis final exam . best weh . tu maknanya tak payah nak menghadap buku . cuti dua bulan. dengan sifat kemalasan aku yang semakin meningkat sejajar dengan umur yang semakin meningkat ni. ok. tiba-tiba macam malas nak taip . terfikir paper LAW pulak. ape ke bongok sangat ni. 

aku perasan something not right kat sini. bahasa aku dah menjadi smakin kasar. bak kata orang melaka-nogori sombilan . "kasaq bebenor hah ! " tu bukan salahku . ye salah aku , mulut aku kan . tett . semenjak dah hampir 2 tahun aku merantau melaka-nogori sembilan ni bahasa dah terikut mereka. 

smalam dan sebelum - sebelum ni bila sedang bercakap dengan mak cik - mak cik aku , time tu la nak terkeluar bahasa melaka-nogori sombilan aku . so, macam kurang sopan sikit . mereka pon mesti terkejut jugak dengan perubahan mendadak ni . tetibe rasa sedih dngan diri sendiri. haaa. dah mula drama aku . kehkeh . 

tinggal dua paper lagi. otak dah overexcited nak balik ghumah. macam-macam aku dah plan dalam kepala otak aku  tapi tiba-tiba mama bagi berita yang agak tidak mnyedapkan hawa telinga. "ade orang masuk meminang". teett. percaya ke. ok bukan. 

aku dipaksa ambik lesen kereta . sebenarnya dari lepas spm beberapa tahun yang lepas lagi dah dipaksa. tapi kali ni memang tak ada excuse . takut nampak lagi ohsem kalau aku bawk kereta . kehkeh. bongok punyer fikiran. ok. dah banyak merepek ni. babai. 

wish me luck in my final exam yang tinggal lagi dua paper ni :)

p/s : penyakit typo aku semakin meruncing sejajar dengan kenaikan umur . aku dah 20 . harap maklum. 

ape perasaan anda bila dah tertipu dengan tajuk yang kat atas tu. teeett . 

No comments: