Friday, December 16, 2011

rindu sama lu la adek .

hadoi. ape nak jadi sama ini pompan aaa . sehari aku tak dapat bukak blog ni aku rasa macam rindu giler.giler gilerrrrr . ni la bahasa remaja sekarang . semua nak GILERR.minggus nis akus rajins pulakss naks updateds blogs kans.*sila baca dengan tidak meninggalkan 's' di belakang.muahahahaha.eh,ape jadah aku gelak macamtu.

kalau nak tau . aku tengah possing habis atas katil ni semata-mata nak online. lappy aku ni jika digerakkan sedikit walaupun sebanyak 10 darjah line berukband aku ni dah lenyap . kau tau tak lenyap. aaa . sebab sekarang ni kan time hujan petir berdentum-dentum mengalahkan bunyi meriam portugis yang ada kat Kuala Selangor tuu.so maybe 3G yg dkat pencawang dekat dngan kolej hang tuah tu dah rosak.seksa nak online taw.nasib-nasib ja dpat line ni.semalam satu hari tak boleh nak online. pastu dalam malam sikit dalam pukul 1.30 pagi macamtu aku try n error aa. mane tau cina celcom kat melaka sentral tu menipu aku ka. ye la aku dah bayar bill kot.keji kan aku , sesedap je nak bersangka buruk kat cina comel tu.gua minta maaf sama lu aa apek.

sebenarnya aku tak sabar nak balik aa.rindunya kat adik aku lagi-lagi yang bongsu tu.eh adik aku yang tak bongsu.jangan sedih naa. kakak rindu sama kamu jugak. adik bongsu aku ni perempuan. mulut lagi tak berenti bercakap. aku kadang-kadang tak sure aa dia ni ikut gens sape . tiba2 terfikirkan mak cik2 aku yang bising . ngee.


nuren farisha

tu dia adik bongsu saya. gambar tak berapa nak terang sebab  ni pic dari henset sony adik aku yg tak bongsu tu.budak2 tangkap gambar mmg camni .ahaha. eh. macam aku hebat sngat.kadng2 parkinson jugak.ngee.cute dak. cute dak ? . tengok kakak laa.teeetttttt. ok. abaikan.

rindu sama ini budak laa. umur adik aku ni 7 tahun . next year dah lapan tahun.ko bila dengar dia bercerita memang tuptaptuptap. becoknya tak payah crite. tapi pemikiran si Pisya ni level dia tak sama macam budak2 yang umur sama dngan dia.dia ni macam lagi mature. gua tak tipu sama lu olang maa.lu langsi sama gua kaa? haha. kadang-kadang aku rasa bukan bercakap dngan budak umur 7 tahun. dah macam budak umur 11 tahun.

time dulu pulak. orang confius dngan adik gua sorang ni. cina siap tarik tangan dia and bercakap cina dngan my adek. sebab muka dia memang nampak macam cina. *tengok kakak laa.upss sekali lagi. HAHA. mesti korang rasa aku ni gampang kan. eh tapi mama  aku tak pernah pulak crite yg tangan aku pernah kena tarik dngan amoi atau nyonya. apkah ? . muka kan lebih kurang .pfttt%^$^&*.*^*.ok. tak de kena mengena.

lagi satu perangai pisha yang aku suka ialah dia ni sangat pandai jaga barang.sebab tu la aku selalu sangat nak belikan dia something.dan adik aku ni jugaklah yang membuatkan dompet aku tu menipis. ayooo.kakak benci sama lu la adik. haha. haishhh.


tengok tang gigi ! haha.ni adik aku tu.
terasa kecomelan aku dirampas oleh adik aku.benci aaa camni ! . haha. 

terbukti muka dia dngan aku sama. tapi aku masih lagi berfikir kenapa cina @ amoi @ nyonya tak pernah nak tarik tangan aku kemudian bercakap cina dengan aku sekaligus mengigat aku ni anaknya. $%%$&**.whateikan.*ejaan budget modern*

adik aku sorang ni dah jadi ketua darjah time darjah satu.eh, gipang jugak kan. ape tak da lelaki ke dalam kelas ko.sampai pompam pon boleh jadi ketua kelas.tapi kan bila aku ada kat rumah , adik aku ni suka sangat bawak balik ais krim yang dia beli dari sekolah. dia belikan untuk aku pulakk. terharu. tapi dalam masa yang sama aku terfikir. adakah aku ni dianggap macam budak-budak yg sama umur dengan dia. hari-hari nak belikan aku ais krim. haha. tapi sweet la adik aku ni. suka. 

bila balik sekolah mesti mulut dia becok nak cerita macam-macam.dia ada cerita dekat aku yang cikgu dia panggil dia budak jepun la. maybe sebab mata dia sepet la tu.EEE. mata aku pon sepet gak . tapi apsal cikgu aku tak pernah nak panggil aku budak jepun.pfffttt. $%%#^&**((*^.lagi satu kan. adik aku ni pantang dicaci lukisan dia. sebab lepastu dia mesti akan berfikir kenapa orang cakap likisan dia tak cantik . aku ni pulak jenis yang suka nak menyakat dia. dah dia menjerit-jerit menangis. tu memang pantang dia. dia akan padam balik lukisan tu dan buat sampai aku cakap cantik. tapi lukis sambil nangis dan cakap. "kakak jahat."

adik aku ni selalu jugak masuk pertandingan macam lukisan la. mewarna la. apa-apa la. dan dia mesti bawak balik hadiah. nasib je tuu . haha. tapi mama aku pernah cerita pasal satu cerita ni. aku gelak tak tau nak cakap la. ada satu hari tu kawan dia nak pinjam pensel warna dia. lepastu dia tak bagi . macam yg aku cakap sebelum ni ,adik aku ni memang jaga barang-barang dia.memang dia tak bagi la kan. lagi-lagi pensil warna tu baru beli semalam. haa. budak2 biasalah. after that, kawan dia cakap la "tak nak kawan".

korang dpat imagine tak apa yg akan budak umur 7 tahun cakap? mesti diorang takut dan bagi kan. but not my adik. dia cakap macamni "tak nak kawan sudahhhh !". haha. lagilah muncung mulut kawan dia.aku dulu pon kalau orang cakap macamtu aku takut dan bagi. ye la nanti tak de kawan.adik aku relex ja dia pergi kantin sorang-sorang.pastu besoknya kawan dia tu pulak datang mintak maaf kat adik aku. haha. cool betul.sapa yang salah  sekarang.orang pulak yang takut dengan dia.lepas dinasihati oleh mama dan kakaknya yng CUTE ni.*caps lock itu lambang penegasan. haha.*adik aku bagi la pinjam colour pensil dia tu. tapi bukan yg baru , yg dah lama tu hah.! eh. kedekut gak ko dek.kakak tak macamtu la. hehe.

jiran sebelah rumah aku ni suka sangat menyanyi kuat-kuat.tu tanpa pembesar suara tapi suara dia dah cukup besar. lelaki biasalah.lagu yang dia selalu nyanyi lagu mawi. sebab tu la aku tak minat mawi. hah. salahkan jiran aku. hehe.dulu aku selalu tak ada di rumah sebab aku duduk hostel.jiran aku tu pulak baru move sebab diorang baru kawe. so, aku tak tau la lagi cerita dia suka jadi mawi ni.

"kakak , nak tengok idola kecil tak?"
"eh. dik . ade ke idola kecil sinag-siang setahu akak malam sabtu ja"
"ada la kak . hari-hari ada.cuba akak dengar"

ahahahaha. eh jiran aku tu dah umur 40 lebih dikata idola kecil. aku punyer eksited nak tengok idola kecil*kantoi layan idola kecil*.

"kakak tau tak. adik hari-hari tutup telinga kalau idola kecil tu mula konsert. lagi sedap suara adik"

tak tahan la adik aku ni. suara kakak lagi sedap la dik.ngeee.setiap kali aku ada kat rumah, mesti adik aku ni tak pergi main dengan kawan-kawan dia.dia selalu kata budak perempuan gedik. soo, dia relex ja kawan dengan kawan-kawan adik aku yang umur 12 tahun tu.sukahati la dek oii. yg penting adik aku ni memang saja nak manja-manja aka kikis duit aku suruh beli itu ini bila aku ada kat rumah. demi adik tersayang kan. kakak tak kesah walaupun hakikatnya kesah dik oi. haha.

ada pernah suatu hari tu . adik aku menang acara hari sukan.sekolah bagi hadiah macam besen , gayung , mangkuk,jag air. eh tu hadiah mak-mak suka la.ade ke patut budak-budak bagi macamtu.haih.kalau bagi makanan boleh jugak aku tumpang sekaki makan. betul dak ?.makan sahaje aku tau kan. eh.mestilah !sambung cerita ok.aku pon dengan gaya gadis melayu terakhir yang sopan dan lembut*yuhuu sila pang sekali* nak buatlah air untuk lunch.tiba-tiba adik aku berlari ke arahku kemudian aku melihat ke arahnya dan mengangkat kening sebelah tapi keningku bukanlah seperti ziana zain yang boleh diangkat sebelah dan aku telah mengangkat kedua belah keningku sambil buat muka berlagak memberitahu bahawa aku yang membuat air yang bakal diminum untuk lunch nanti*sila baca menggunakan satu nafas!.hahahahaha* 

"kakak .kakak.jangan guna jag tu."
"eh. dah kenapa pulak. biarla.cantik la warna pink ni"
"tak boleh kakak. tu jag adik.bukan jag kakak.tu hadiah adik. bukan hadiah kakak.bagi balik"
"$%^^^$&**(*)*&.kedekut punye adik"

susah jugak kalau dapat adik yang suka jaga barang dia ni. kedekut ko ye dik. tak po. nanti ko. ada hari eden bole balas. huhu. sebenarnya banyak jugak la citer pasal adik aku ni. yang penting pisya ni sangat menghiburkan hati. walaupon mulut dia agak menusuk jugekk. aku dah malas aa nak menaip.

tak sabar laa nak balik. sabtu depan aku balikk. yeayy . kenapa la UiTM melaka bandaraya bersejarah ni tak bagi cuti banyak lagi.eh. aku ni cuti kemain. ye laa. cuti tak payah study . tak payah nak pandang xsgmnt.boleh keluar sana sini. yang paling best boleh melantak makanan banyak2 tanpa beratur macam dekat Epoint.ye, aku mengaku. aku memang makan banyak.apedehall ohh bestnyer. tapi dengar crite ada bnyak hadiah kasih sayang yg lecture aku nak bagi. ambooii . lebihh. 


eh, disebabkan aku tak boleh nak online ni . aku dah pergi libry semalam dan jumpa pulak dngan buku tentang cara hidup orang jepun . aku suka baca buku macamni. tak dela aku ni terasa macam diri bangang bila orang tanya pasai jepun . dari zaman nenek moyang lagi aku kagum dngan jepun ni. ok bye. nak sambung baca buku ni .[^___^].

No comments: