Friday, December 30, 2011

daya tarikan?

Assalamualaikum :)

yuhuuu.goodevening peep(s) . nak tau something tak.pagi tadi aku buat something ohsem.kemas rumah.basuh baju.sidai kain baju.masak nasi.pecahkan ais batu.buat air.ohsem tak.ohsem kan.(batak..) . ape kene dengan aku.first paragraph dah nak memuji diri sendiri.annoying.annoying. :). 

aku ada baca satu entry di sebuah blog seorang blogger yang mengaku dirinya lelaki melayu.memangla lelaki melayu.sebab die memang melayu.nak tau sape?tunggu di akhir perenggan.@___@ . beliau ada menceritakan tentang sex appeal.baik korang jangan google translate maksud ke malay sebab macam mengarut .tapi aku tau korang mesti nak google jugak kan.cepat google skarang.dah tau maksud senyap-senyap. 

Actually, sex appeal ni adalah benda yang orang lain nampak kat korang yang membuatkan korang nampak menyenangkan / sweet / menarik



agak-agak korang pernah tak sambil berjalan dekat shopping complex or di pinggir jalan yang nak cakap sunyi tak berapa nak sunyi or di sekolah or di kampus mahupun time tu korang dalam perjalanan untuk pergi ke tandas R&R Seremban (siyes tandas R&R somban ni cool habis.ohsem! ohsem! aku suka .andaikata my father drive nak hantar aku balik Melaka dan dalam perjalanan aku rasa macam nak mengeluarkan urine although time tu masih kat Shah Alam.aku sanggup tunggu sampai R&R somban.nampak tak betapa batak nya aku dengan tandas R&R somban.korang patut try masuk.haha)

time berjalan tu ade tak korang nampak someone and after that korang rasa tak puas nak pandang dia.korang akan rasa macam nak jumpa dia lagi.and korang sangat suka pandang wajah dia.frankly speaking aaa takkan tak ada. nipu la kalo tak ada. mesti ada punya.sekarang aku bukan nak cakap pasal cinta pandang pertama ke hape.bukan ye. kita bukan dalam segmen tu.aku nak cakap pasal sex appeal ni.

acctuly bukan semasa korang berjalan sahaja.tapi kadang-kadang ianya berlaku dalam televisyen jugak. siyes. macam aku suka tengok adiputra setiap petang yang dalam tentang Dhia tu.macho memang macho.dia ada daya tarikan tersendiri.sebab tu ramai pompan minat dia.


macam yang 'BLOGGER' tu cakap , kadang-kadang orang tu tak adalah secantik Puteri Diana atau sehandsome Brad pitt tapi dia ramai awek(s) or boypren(s).selain dia mempunyai kata-kata yang manis mungkin dia juga mempunyai daya tarikan yang tinggi . benda ni memang semulajadi ada dalam diri someone tu.

pernah tak ada orang cakap kat korang or kawan-kawan korang or cakap kat korang sendiri macam ni "eh dia ni tak hansomesomesome mana pun tapi dia sangat sedap mata memandang.". yes memang ada yang jenis macam ni . aku pernah jumpa.agak-agak apa yang diorang buat sampai boleh jadi macam tu? 

selain ianya semulajadi ada dalam diri someone aku rasa semua boleh create sex appeal ni untuk berada dalam diri kita . ini siyes. firstly, banyakkan solat Tahajjud.aku nak tanya korang la pernah tak korang rasa benci sangat-sangat bila tengok wajah orang yang alim.ustaz-ustaz korang, ada pernah rasa benci ? tak kan. rasa tenang sangat bila tengok wajah mereka ni semua.

"Dan dari malam, hendaklah engkau bertajahud (tinggalkan tidur untuk solat) semoga Tuhan-Mu mengangkat kamu pada kedudukan yang terpuji." (al-Isra: 79)
memang terlalu banyak hikmah solat tahajjud ni jika ingin disenaraikan.Antaranya ialah :-


  • Jauh daripada segala penyakit




  • Lahir kesan takwa pada wajahnya




  • Dikasihi sekelian mukmin dan seluruh manusia




  • Percakapannya mengandungi hikmah (kebijaksanaan)




  • Dikurniakan kekuatan dan diberi rezeki dalam agama (halal dan diberkati)



    Sementara empat perkara di akhirat ialah:-




  • Dibangkitkan dari kubur dengan wajah berseri-seri




  • Dipermudahkan hisab




  • Cepat melalui sirat al-Mustaqim seperti kilat




  • Diserahkan suratan amalan pada hari akhirat melalui tangan kanan."






  • bukan solat tahajjud sahaja malahan bangun qiamulail di sepertiga malam terakhir dengan membuat solat sunat lain juga mampu membuatkan korang disukai sekalian alam.membaca surat cintanya .perbanyakkanlah ibadah kepadaNya.kita harus ingat bahawa mati itu pasti. 

    dah tau kan sekarang macammana nak create sex appeal dalam diri. tapi ingat buat solat sunat tu jangan niat semata nak create sex appeal dalam diri supaya semua orang menyukai kita tetapi buat ianya ikhlas kepada Allah. yang sunat buat.yang wajib jangan dilupa.

    kalau nak tau tentang sex appeal dngan lebih mendalam.meh klik belog lelaki melayu ni  

    salam sayang dari nurennurain :) *aku sayang korang ni..terharulah..HAHA*



    p/s: masa aku buat entry ni aku pandang luar masih siang, bila tengok luar kali kedua dah gelap dah rupanya.maghrib.maghrib.



    2 comments:

    azah said...

    tpi susah laa nak bgun tahajud..t kol ak erk..bgun pepag..

    nurennurain said...

    uhh. tak yah tido laa cmtuu..hehe