Monday, December 26, 2011

Allah yang menentukan segalanya .

Assalamualaikum :)

tak tau tajuk yang sesuai untuk entry kali ni. siyes tadi baru sahaja baca blog seorang blogger ni. which known as dena bahrin. korang tau siapa beliau kan.blogger yang berumur 19 tahun yang ada video tunang dekat you tube tu. memang sweet sangat. aku terpana jugak bila baca some ayat yang dia tulis. membuatkan aku terfikir kembali. 

    saya sendiri pernah tolak genral view pasal kahwin yang dipilih ibu bapa.

that's me. aku jugak menolak perkahwinan yang dipilih oleh keluarga.but now. aku terdiam tanpa kata.semua itu takdir.

Cintailah sesuatu itu sekadar saja, berkemungkinan ia akan menjadi kebencianmu pada suatu ketika, bencilah yang engkau benci itu sekadar saja, berkemungkinan ia akan menjadi kecintaanmu pada satu ketika

pemikiran aku dahulu . perkahwinan berdasarkan pilihan keluarga ni macam orang zaman dulu-dulu sangat.tapi , kalau tak ada yang dulu mana nak ada yang sekarang. betul dak? . 

at conclusion , manusia hanya merancang. Allah yang menentukan.tetapi kita juga perlu ingat bahawa Doa dapat mengubah segalanya. 

eeee. aku post or cakap pasal jodoh and what so ever ni bukan apa ya. i'm just tulis what i'm thinking in my mind right now.kadang-kadang mesti ada yang pernah rasa seakan-akan cinta tak berbalas la. and after that, frust menonggeng . guys . you all's kena ingat bahawa Allah still ada . 

mencintai seorang yang tidak mencintai kamu adalah sia-sia, menyia-nyiakan orang yang mencintai adalah berbahaya

ok.sekarang cuba kita fikir , siapa yang sangat mencintai kita dan kita selalu mensia-siakan Nya. Allah sangat mencintai kita.tapi kadang-kadang kita buat tak endah tentang suruhanNya. Astaqfirullahhalazzim.bila waktu susah baru nak ingat Allah. bila waktu senang ? apa yang kita buat? . aku juga mengigatkan diri aku sendiri. i admit that i bukanlah seorang yang tersangat dan terlalu baik. but aku sedang berusaha untuk menjadi yang terbaik especially di sisi Allah. 

Ingat Tuhan. Cintailah DIA, pasti Allah akan mendorong orang yang dicintai-Nya untuk mencintai kita

Jika seorang datang membuat kita kecewa, maka dia adalah 'guru' yang hendak mengajar kita erti sabar.Jika kita rasa kita sedang dikecewakan, itu menunjukkan kita sedang belajar untuk membina sikap tidak terlalu mengharap.

"we cannot  direct the wind but we can adjust our sail."Ertinya, walaupun kita tidak boleh menentukan takdir yang menimpa tetapi kita diberi kuasa oleh-Nya untuk mentadbir diri kita.sesuatu yang berlaku pasti ada hikmah tersendiri. ingat Allah. itu yang paling penting. Insyaallah akan tumbuh satu kekuatan dalam diri untuk menghadapinya. 
entry paling serius yg pernah aku tulis.@______@
 p/s:cuti seminggu.heaven sangat.*muka berlagak.

No comments: