Thursday, September 15, 2011

tabiat saye yg x boleh ubah

semua org ade tabiat tersendiri kan , hri ni ak nk story sket fasal tabiat aku sjak kecik lagi .

1. aku pakai beg sebelah kiri , gosok gigi gune tangan kiri , semua kerje aku gune tangan kiri kecuali makan dan menulis . kawan2 aku semua pelikss coz dorg tengok aku ni x kidal . haha . ak hanyer tergelak . keistimewaan tu . haha . bile ak tanyer my mum , my mum pon bercerite sebenarnye mase kecik dulu, aku ni mmg kidal , tapi my mun cepat2 ajar aku menulis gune tangan kanan coz my mum terfikir , susah kalo anak kesayanganye sorg ni kidal kalo besar nnti , nk buat kerje semua bertentangan dengan orng , coz kat dunia ni x ramai yg kidal . sekarg yg tertanye2 tu dah tawu kn kenape aku buat semua kerje gune tngan kiri . penat nk jawab soalan yg same *hehe . ingat kaw artis.. pirahh ain ! *

2.    bile aku tension yg teramat , aku akan nangis , kekadang cikgu tengah mengajar dekat depan kelas, tapi aku x dapat tangkap ape yg cikgu tu ajar , dengan x semena-menanya air mata aku akan merembes keluar . ia akan terjadi secare tiba-tiba. 

pernah terjadi pada semester ni , dalam kelas statistic , aku menangis sebab terlalu tension , macam biase la air mate dah memang merembes keluar dengan lajunyer. time tu dah la aku duduk di tempat paling hadapan sekali. boleh pulak lecture aku tu jenguk muke aku time tu . die x sengaje kot . adehh. spoilt betul . and lepastu die x pernah lagi nak mengajar tengok kami yg kat depan ni , sentiase berjalan kebelakang kelas.haha. ye la die bukannyer mengajar subject terharu , subjek sedih. die ajar subjek mengire kot , tu pon student boleh nangis. kahkah .

3.aku suke tengok kawan2 aku yg cun2 ni , tapi dalam mase yg same aku jeles .kenape die lagi cun dari aku ?? ?*aku ade le cun sket kan..kan ..hehe(ok abaikan)*  bile balik je , cepat2 aku cari cermin , belek2 muka aku . hihi. and kalo ade 1 pon jerawat tumbuh kat muke, aku akan menjerit x ingat dunia . rasenyer sebab tu la jerawat sangat takot nak tumbuh kat muke aku . x lalu nak dengar jeritan batinku  kot . haha . dah jadi tabiat, x boleh ubah. hehe.

4.aku paling anti dengan kek coklat and keju.aku elergik . kalo aku makan je 2 bende ni , sure aku akan pergi ke tandas banyak kali. serius rugi kan. x boleh masok dalam perut aku .ish . so, kalo saye x nk makan, jangan pakse saye makan , akibatnye amat buruk bagi saye .cehcehceh . 

5.aku suke buat jadual waktu  . tapi dalam mase yg same ak x pernah ikot jadual waktu yg aku buat tu .sekali dua tu pernah la kot . buang mase buat , tapi aku suke buat . kat dalam bilik aku , sangat banyak jadual waktu . jadual waktu belajar la, jadual waktu ape yg perlu kite buat untuk besok la. jadual waktu pengurusan diri untuk sebulan akan datang la. lawak la pulak dngan tabiat aku yg satu ni . kadang2 kalau my mum geram, die lupuskan dalam tong sampah .menyemak je kat bilik. waaaa.. tapi aku x putus asa , aku buat balik jadual yg lain .haha .

aku dah kongsi tentang diri aku so??? ce cter pasal korg pulak.. nak tawu . hee

No comments: