Sunday, August 14, 2011

sangat x suka ..kenapa aku jadi begini???

Assalamualaikum..aku memang nak tukar 100% blog ni. header yg ada picture yang maha karya besar pon akan dihapuskan.buat mase ni aku x create lagi header baru. tunggu cuti semester nanti okeehhh.

petang tadi aku online facebook. so, sangat teruja apabila mendapat tahu berita tentang rakan-rakan  yang lepasan matrik mendapat tawaran menyambung pelajaran di luar negara. sangat best !! tahniah kepada anda semua. rezeki anda di sana. jadi, elok2 di tempat orang . 

aku ingat lagi, dulu, time dekat sekolah masing-masing berebut surat khabar semata-mata nak tengok halaman SALAM PERANTAUAN...waaa..kami sangat teruja membaca salam perantauan tu. memang terfikir diri sendiri yang memberi salam perantau tu.best sangat. sooo, sekarang tahniah kepada rakan-rakan saye yang berpeluang mengisi muka & ucapan mereka pada salam perantau akan datang.! aku tunggu muka korang dekat situ weh .hehe.

aku ada lah sikit jelesnye tu.hehe. tapi saye tumpang gembira dengan kamu semua.tumpang bangga. apa yang penting sekarang, kita semua memang dah membawa haluan masing-masing.dulu daftar hostel sama-sama, time tu umur baru 13 tahun, tapi sekarang,dah nak masuk 20 tahun kan. terasa sekejap sangat masa berlalu.

selepas keluar dari SMKA xxxxx , aku terasa diri aku semakin berubah . yappp. aku kene banyak mentarbiyah diri sendiri. kemana hilangnya ain yang dahulu. jadi, dari sekarang aku harus berubah menjadi ain yang 2 tahun lepas.seorang yang sangat tabah dan tidak mudah menyerah kalah. semangat aku semakin luntur sekarang.

dekat sini dah x de sahabat aku yang boleh memberi tazkirah jika aku down. azah, saye sangat rindu tazkirah & pendapat kamu bila saye menghadapi masalah. 

yang paling aku benci adalah, aku kurang kuat & x berapa nak tabah seperti dahulu lagi. kalau aku tension sikit , aku akan mengeluarkan air mata. aku x macam ni dulu. dulu memang susah nak nampak aku menangis. tapi sekarang kenapa amat mudah untuk air jernih tu keluar dari kelopak mata aku?saye akan cuba merubah diri saye seperti dahulu sedikit demi sedikit. apa yang paling penting aku harus istiqamah dalam berubahan itu.

aku dah x nak banyak cakap lagi. banyak cakap ni banyak dosa yang kita dapat kan. hish macammane orang yang agak ceria macam aku boleh menjadi down dengan kesedihan seperti ini. arghh. sangat rimas dengan perasaan down ni. serius aku rimas.luaran memang nampak saye ceria & tersenyum selalu.macam x pernah sedih, tapi dalam hati siapa yg tahu.

hishhhhh. dah macam orang putus cinta gamaknye aku ni. eishhh. kemana kamu menghilang wahai semangatku yang dahulu.???!!



-rasa hampa bila x dpt penuhi harapan yg menggunung ^_^
-jadi penuhilah harapan itu semampunya
-andai rasa penat dan letih?
-kembalilah kepada tujuan asal,niat dipermulaan perjanjian ini
-aku kecewa
-percayalah bukan ini pengakhirannya
-jadi apa harus ku lakukan?
-percayalah pada diri,lantas percayalah dan yakinlah dengan keyakinan yang ampuh bahawa Allah itu bersamamu dalam setiap hela nafasmu..


TULISAN YANG BACKGROUND MERAH TU,
ak copy dari seorang rakanku yang sedang belajar di mesir sekarang.aku suka baca blog die.
 ambik semangat dari die. INSYAALLAH SAYA BOLEH !








No comments: