Saturday, June 4, 2011

mimpi itu kembali lagi menghantui diriku

bahasa melayu sangat tajuk aku kan . haha . kita terus pergi kepada point entry aku kali ni . x mau corner2 lagi . malam tadi aku mendapat mimpi yg sama bentuk . bentuk apa?? bolat ? segi empat ? empat segi ? tiga segi ? ..haih bukan ..bukan .. bukan bentuk tu . harap maklum .

maksud aku , mimpi yg lebih kurang sama , tapi lain cerita . pandai-pandailah fahamkan sendiri . ini adalah mimpi kali ke-4 . apabila aku campurkan semua mimpi-mimpi aku tu , ia boleh menjadi sebuah novel @ cerpen . mimpi pertama yg aku dapat bagaikan permulaan sebuah cerita , yg second pulak bagaikan  konflik nya dan yg ketiga pula bagaikan pengakhiran sebuah cerita @ novel @ cerpen .

masa mula-mula aku buat x tau . just let it go ..aku x catatkan pon dekat mana2 buku , or kertas . lama-kelamaan aku telah lupa . sehinggalah malam tadi , aku mendapat mimpi sebegitu lagi , tetapi yg ini cerita yg lain . ok sekaarang aku confius sangat-sangat .

nak kata aku tidor x basuh kaki , memang aku basuh kaki sebelom tidor ok . haha. setiap malam sebelum tidur insyaallah aku akan mengambil wuduk dahulu . aku pecaya jika seseorang itu mengambil wuduk insyaallah malaikat akan menjaganya daripada mendapat mimpi2 yg x elok . @ gangguan syaitan .

apakah tandanya sebenarnya . memanglah kita x perlu fikir semua ni . bikin serabut otak adalah kan . tapi aku confiuse sangat . bangun sahaja dari tidur pagi tadi , aku ingat sepenuhnya mimpi itu , dan aku terus catatkannya di atas sebuah kertas . memang ianya nampak seperti permulaan sebuah novel @ cerpen .

tiba-tiba aku teringat seorang penulis novel yg sedang meningkat naik sekarang . korang kenal SITI ROSMIZAH ? kepada sesiapa yg layan novel tu kenal la . novel pertama beliau berdasarkan mimpi yg beliau dapat semasa tidur . beliau menterjemahkan mimpi yg diberi kepada beliau melalui penulisan . dan novel beliau mendapat best seller . novel yg banyak kali diulang pencetakannya . ! WOW!

ok korang fikirlah sediri apa yg aku tengah fikir sekarang .haha



nilah novel nya .
ok aku tengok novel ni tetibe aku menjadi BENGANG!
novel aku yg ni , HILANG !
geram betul aku . sape la gerangan yg panjang tangan tu .. ishh .


p/s : patutkah aku menterjemahkan mimpiku itu menjadi sebuah cerpen ???????? sangat confius sekarang .

No comments: