Sunday, April 17, 2011

wanita x sepatotnya berada di majlis-majlis tahlil

nak  cerita sket pasal semalam ni..semalam ak pergi sebuah kenduri arwah ni...my saudara meninggal..hmm...nak ckap sikit je sebenarnye kali ni..*haha..ye la tu *

pada suatu hari tu nak diceritakan pensyarah CTU ak ade bercakap tentang perempuan tidak digalakkan untuk pergi ke majlis2 seperti kematian ni...kerana kaum wanita ni banyak bercakap..sepatutnya semasa tahlil tu kita harus senyap, tidak perlu besing2..tapi apa yang dah berlaku semalam membuatkan ak terfikir kembali kata-kata pensyarah ak tu..mmg ada benarnya juga..

ak ni kan perempuan, so duduklah di bahagian yang ramai perempuan,semalam x de langsung remaja yg lingkungan umur ak..jadi ak menjadi seorang yg paling senyap sekali ..sejarah dalam hidup ak rasenya..kalau ak cakap kat my friends akulah gadis paling sopan n senyap sekali di dunia yg fana ni...mahu bergolek-golek mereka gelakkan ak..x baik betul kan...haih...haha..

ak x taw nak sembang ape la dengan nenek2 tu semua...ye la mereka kan sensitif, ak ni pulak kuat berguraw..karang x pasal2 di cop tetamu derhaka ...ceh,,haha..kalau ditanya baru ak jawab,,mulut ak macam ade lombong emas semalam...haha

ape yg berlaku semalam? ade ke boleh bercerita tentang baju, tudung, anak2 la,macam2 lagi la..sepatutnya kita kene menghormati imam yg sedang membaca tahlil kan...kene duduk diam2..tapi sebaliknya yg berlaku....semasa mula2 pensyarah ak mengutarakan isu ini di dalam dewan kuliah, ak memeng x berapa nak setuju..tapi benar kata2 pensyarah ku itu..entah2 imam tu pon dengar apa yang diceritakan..haha...



p/s:-semalam ak jumpa seorang budak perempuan berumur 4 tahun yg sngat comel...serius...cerdik pulak tu..terpaut sebentar

2 comments:

Pina :) said...

yeke :)

AIN said...

kalau difikirkan semula ade betlnya juga,ye la,imam tengah baca tahlil,kaum wanita sibuk bercerita..kadang2 suara mereka lebih kuat dari yg membaca tahlil tu..