Saturday, June 18, 2016

penat

Assalamualaikum

Sangat-sangat penat sebenarnya. semoga Allah tu memberi kekuatan yang jitu pada diri ini. before ni dengar gembar gembur orang je yang thesis final year akan buatkan diri bagai nak gila.*belum gila lagi*.

sekarang dah rasa.aku ni pulak bukan jenis yang genius senang nak paham bende bende simple.kene buat penelitian dulu baru boleh paham.lain orang lain kepala otak orang kata.

sebenarnya rindu dengan semua orang kat tempat praktikal.dari January sampai May hari hari pandang muka yang sama sampai nak muntah.hehe.tiba-tiba dah takde.terasa jugak kehilangan tu sebenarnya.aku ni pulak bukan jenis yang akan menunjukkan perasaan.dalam hati rindu tapi muka dan perbuatan tu macam buat buat tak tahu je. 

ade dapat offer sambung terus keje.tapi aku tolak dan sekarang menyesal tak sudah padan muka.tapi aku masa tu fikir satu je.kegilaan apa yang akan aku hadapi untuk ulang alik dari negeri sembilan ke puncak alam.thesisi nak kene settle.nak mintak cti bukannya senang.aku rasa tak mampu sebab takut nanti kalau penat sangat semua orang jadi makanan aku.hehe.takut diri sendiri tak boleh sabarkan diri sendiri.iolss garang tau kalau tengah penat penat sangat.nampak je macam lembut.hehee.

nak menyesal pon takda faedah.fikir satu je,tu bukan rezeki aku.mungkin ada sesuatu yang Allah rancang untuk diri ini.



Salam Ramadhan Al-Mubarak

Saturday, March 29, 2014

fikiran +ve dan -ve




Assalamualaikum :)

semenjak dua menjak ni aku rasa diri aku ni jahat.tapi takdela jahat sampai rompak bank,bunuh orang, bukan tu -.- .dapat rasa Ain yang dulu lebih baik dari ni.dulu aku ni tak suka berprasangka buruk kepada orang lain, selalu fikir semua positif.sampai kadang-kadang orang buat jahat dengan aku pon aku boleh senyum lagi.ikhlas dalam buat semua perkara.dah macam masuk bakul angkat sendiri pulak.hahaha.wekkkkk.xd.

kawan aku selalu cakap."kau baik sangat tolong jangan cakap kau jahat". yang cakap tu pon bestfriend sendiri.yang dah lama kenal dengan aku.ni mungkin dulu bolehla.tapi sekarang aku rasa aku mesti akan fikir negetif dulu sesuatu perkara tu sebelum berfikir positifnya.perkara macamni yang buatkan aku sendiri pon rimas dengan fikiran negetif sendiri. fikiran aku lebih banyak 'kalau' di depannya. "kalau jatuh macammane" "kalau macamtu macammane". semakkan kepala otak semua ni.dari confident terus jadi tak confident.pahe dok apa yang aku cuba sampaikan? tak paham takpe. yang penting aku paham.dah biasa dah syok sendiri. wahahaha.

disebabkan dulu dulu dan dulu tu yang aku memang akan fikir positif sesuatu perkara aku selalu je kena tipu. kadang-kadang orang tu beriye menipu.tapi aku boleh dok rilex aje.fikir positif kan.haaaa.terlalu jauh sangat fikir perkara baik sampai perkara negetif tu wujud di dunia ni pon aku dah lupa kot.noob sangat aku ni dulu.


tapi sekarang jangan main-main ye.sebelum enkorang bukak mulut nak tipu aku, aku tumbok ko dulu. hehe. garang tak.

sebenarnya kena pandai seimbangkan fikiran positif dan negetif tu.susah hidup kalau asyik nak fikir negetif semua perkara.ye la bayangkan kalau orang tu nak ambil penyedut minuman atau bahasa banjar panggil straw, tapi kita bayang dia nak ambik parang tetak leher kita (negetif sangat tu.haha).dah jadi tak aman hidup sendiri.berpeluh-pelu memikirkan perkara negetif sentiasa.

so, sekarang aku kene pandai control fikiran negetif dan positif diri sendiri. kalau tak susah hidup ni -.-